Op zoek naar nieuwe klanten

Op zoek naar nieuwe klanten

Nieuwe klanten werven is spannend. Er zijn diverse manieren waarop je nieuwe klanten kunt vinden; via online én offline acties.

Het is pionieren; uitproberen welke zoekactie het meest succesvol is en waarom. Wat voor type klanten trek je met verschillende acties aan? En zijn dat dan ook de klanten die je graag wilt hebben?  Idealiter loopt dat op een natuurlijke manier door elkaar heen.
Te laat uitbetalen kan in de papieren lopen

Als het goed is, heeft u met uw personeel in het arbeidscontract afgesproken wat het tijdstip van betaling van het salaris is. Aan de hand daarvan wordt bepaald of een betaling daadwerkelijk te laat is. Overigens, als u uw personeel te laat uitbetaald, bent u niet de enige. Meer dan 25% van de werknemers in Nederland krijgen hun salaris soms na de afgesproken termijn.

Ongeveer 12% van de Nederlandse werknemers krijgt hun salaris altijd te laat. Niet alle werknemers zullen dit weten, maar in geval van vertraging in betaling, hebben zij recht op een percentage verhoging van het salaris, een loonvordering heet dit. Betaalt u vier tot acht werkdagen te laat, dan is de vertragingsvergoeding waar de werknemer recht op heeft 5% van het salaris. Elke werkdag dat u langer wacht met betalen levert voor de werknemer nog eens 1% op.

Hoe kan je meer klanten krijgen?

Je kan beginnen met LinkedIn. Je kunt je hier zelf nadrukkelijk op profileren als werkgever. Maar je kunt ook actief op zoek gaan naar LinkedIn-groepen waarin je veel potentiële werknemers uit jouw voorkeurssector zou kunnen treffen. Het discussieforum dat zo’n groep vaak heeft, is ook interessant.

Daar komen met enige regelmaat ook zaken voorbij die raken aan administratieve dienstverlening. Zie je dat mensen zich daarover beklagen, dan ligt de bal bij jou om actief contact te zoeken. De binnenkomer ‘Ik zag op LinkedIn dat je….’ werkt te allen tijde beter dan pure cold calling.

Bovendien: mensen worden daardoor vaak in positieve zin verrast. Ook Twitter is een medium voor klantenwerving. Door zoektermen in te geven als ‘administratie’, ‘salarisadministratie’, ‘fiscale aangifte’, ‘boekhouding’ en dergelijke, kun je potentiële klanten traceren. Je kunt er ook van leren hoe je concurrenten zich daar goed profileren. Gebruik dus de juiste hashtags om zoveel potentiële klanten te bereiken.

Laat het gezicht van je bedrijf ook goed uitkomen op je kantoorwebsite en op Facebook. Je zakelijke pagina hoort er professioneel uit te zien. Verspreid relevante, aantrekkelijk ogende informatie.

Hoe bepaalt men je salaris

Iedereen heeft wel die vraag gehad tijdens je eerste sollicitatiegesprek ‘Hoeveel wil je verdienen’. Hoe bepaal je voor jezelf wat je kan en mag verdienen. Wanneer je al een aantal jaar actief bezig bent in een bepaalde branche weet je vaak van de mensen om je heen wat een gebruikelijke loon is. Grote bedrijven hebben de salaris vast staan in hun CAO die hun salarisadministratie bepaald en wijken hier vaak niet vanaf. Ze hebben het ook vaak bij een salarisindicatie staan bij de vacature.

hetsalariskantoor

Welke factoren bepalen eigenlijk je salaris?

Functie: Deze factor is eigenlijk het meest bepalend, wat voor verantwoordelijkheid brengt jouw functie eigenlijk mee. Wat lever jij qua werkzaamheden op voor je werkgever. Heb jij een functie die gevaarlijk kan zijn? Vaak kun je al op internet vinden wat een redelijke salaris is voor jouw functie.

Sector: Het kan soms verschillen qua loon ook al doe je hetzelfde werk in welke sector je werkzaam bent. Werk je in een financiële sector zit meer geld in dan een non-profit sector.

Opleidingsniveau: Met een hogere opleiding krijg je vaak meer betaald. Ze verwachten ook meer van je en vaak groei je ook sneller door in het bedrijf.

Verantwoordelijkheid: Ben je verantwoordelijk voor de gehele marketing van het bedrijf dan word er veel van je verwacht. Je bent namelijk verantwoordelijk voor een deel van de omzet van het bedrijf. Wanneer je bijvoorbeeld een piloot bent heb je eerst een dure studie moeten volgen. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk dat er paar honderd passagiers veilig op bestemming komt.

Werkervaring: Hoeveel kennis heb je mee genomen in je werk. Tegenwoordig krijgen de functie ook een titel ben je een junior of senior.

Regio: In welke regio woon je? Uit cijfers ie gebleken dat de mensen in de Randstad meer verdienen dan wanneer je in Zeeland woont.

Salaris is niet het enige waar je moet op focussen bij je arbeidsonderhandeling. Vaak zijn goede secundaire arbeidsvoorwaarden ook erg gunstig.

Secundaire arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris zijn ook de secundaire arbeidsvoorwaarden erg belangrijk. Je zou bijvoorbeeld een iets lager salaris kunnen accepteren als de secundaire arbeidsvoorwaarden erg gunstig voor je uitpakken. Een voorbeeld van een aantal gunstige secundaire voorwaarde is:
Auto, fiets of scooter van de zaak
Bedrijfsrestaurant
Bedrijfssparen
Bonus
Dertiende maand
Kinderopvang
Optieregeling
Overwerktoeslag
Pensioen
Provisie
Reiskostenvergoedingen
Scholing en studiefaciliteiten
Sporten via het werk
Telefoonkostenvergoeding
Winstdeling
Ziektekostenvergoeding

De kosten van een uitvaart

Het is een onderdeel van het leven waar niemand eigenlijk over na wil denken. Toch zullen we allemaal in contact komen met het verlies van een dierbare. Het voorbereid zijn op een uitvaart is iets waar eigenlijk al eerder in je leven over nagedacht moet worden

dKTmQn

Crematie of begraven?

De eerste vraag die opkomt is meestal of je begraven of gecremeerd wilt worden. Wil je begraven worden? Houdt dan rekening met de grafkosten. Dit verschilt erg sterk per gemeente en ligt tussen de €800 en €7000. Andere kosten bij een begrafenis zijn de kosten voor de dienst, de kist, rouwvervoer, bloemen, dragers, catering, muziek en een grafmonument. De kosten van een begrafenis kunnen al snel oplopen tot €8500,-
Een crematie heeft vaak een lagere kosten dan een begrafenis, omdat er geen grafkosten betaald hoeft te worden. De kosten van een crematie verschillen per crematorium. Gemiddeld kan er gedacht worden aan zo’n €1300,-. De kosten kunnen hoger worden als de crematie in het weekend plaatsvindt. De kist bij een crematie is vaak goedkoper, omdat deze toch niet lang heel zal blijven. De asbestemming zijn verschillende mogelijkheden voor. Zo kan er gekozen worden voor het uitstrooien van de as (gemiddeld €90,-) of het bewaren van de as in een urn. Deze kosten al snel €300-€500.

Overige zaken

De begrafenis of crematie zelf zijn natuurlijk het belangrijkste. Toch komen er hiernaast ook nog andere zaken kijken die een kosten met zich meedragen. Als een dierbare is overleden, moet er bijvoorbeeld een akte van overlijden worden aangevraagd. Deze kost €13,-. Hierdoor wordt het overlijden van de persoon in kwestie wettelijk vastgesteld. Ook een rouwadvertentie in de krant is vaak gewenst, om zo mensen in de buurt ook op de hoogte te stellen van het overlijden. Mensen die direct contact hadden wordt vaak een persoonlijke kaart en uitnodiging voor het overlijden gestuurd. Ook deze kosten moet aan gedacht worden. De kist waarin de overledenen in wordt begraven of gecremeerd moet ook vervoerd worden naar zijn of haar laatste rustplaats. Hier is speciaal vervoer voor nodig.

Al deze kosten kunnen soms eerder onverwachts voorkomen dan gewild. Zorg dat je nabestaande niet voor deze kosten hoeven op te draaien in de al moeilijke rouwperiode die ze zullen doormaken en sluit een uitvaartverzekering af. Zo worden grote delen van de kosten gedekt en hoeft hier niemand zich meer druk om te maken. Wil jij weten welke uitvaartverzekering het beste bij jou past? Vergelijk hier verschillende aanbieders.

Goud verkopen tegen de beste prijs

Een extra zakcentje is altijd mooi meegenomen en misschien heeft u nog wel meer geld in huis liggen dan u denkt. We bedoelen dan niet fysiek geld maar we hebben het over goud.Goud verkopen kan namelijk erg lucratief zijn. Misschien heeft u weleens nagedacht om het goud te gaan verkopen maar weet u niet hoe u dit moet gaan aanpakken. Nu kunt u alle juweliers bij u in de buurt afgaan en kijken wie het meeste biedt. Dit is een tijdrovende klus en u moet dan maar aannemen dat de geboden prijs klopt. Wij willen u graag wijzen op een alternatief, ook online kunt u namelijk uw goud gaan verkopen. Of het nu gouden munten zijn, sieraden of oud goud alles is geld waard.

Het mooie is dat u altijd minimaal negentig procent van de actuele goudprijs uitbetaald krijgt dus u weet waar u aan toe bent. Het enige wat u hoeft te doen is het goud verzenden naar Goud.nl en daar wordt iedere vrijdagmiddag het goud getaxeerd. U krijgt daarna bericht met de waarde van het goud en als u daarmee akkoord bent dan wordt het geld ook meteen overgemaakt op uw rekening. Binnen een week na de verzending heeft u dan het bedrag op uw op bankrekening staan. Goud verkopen was nog nooit zo eenvoudig.

HOE GAAT DE TAXATIE IN ZIJN WERK
Als u goud heeft opgestuurd naar Goud.nl dan zal dit worden getaxeerd, u krijgt daarna een specificatie van deze taxatie. Op deze taxatie zult u zien staan welke gehalte goud het is en wat voor gewicht er is getaxeerd. Bij de taxaties wordt er gebruik gemaakt van geijkte en gecertificeerde weegschalen, het gehalte van het goud wordt getoetst met testvloeistof en/of een XRF scanner. U krijgt dan op vrijdagmiddag bericht met daarin de taxatie.

U heeft dan het gehele weekend de tijd om te beslissen of u het wilt gaan verkopen. Is het aangeboden bedrag acceptabel voor u dan wordt het maandag meteen aan u uitgekeerd en heeft u het dan ook snel op uw rekening staan. Goud verkopen was nog nooit zo simpel en u kunt dus ook snel een extra zakcentje gaan verdienen.

Financiële bijkomstigheden van een horecaonderneming

Je bent horeca-uitbater of toekomstig horeca-uitbater. Hier komen veel zaken bij kijken. Dit zijn bijkomstigheden waar je rekening mee moet houden. Dit naast de vele taken waarmee je het liefst mee bezig bent. Het focussen op jouw klanten. Dit schiet er wel eens tussendoor door deze bijkomstigheden. Dit is zonde en kan ten koste van de kwaliteit van je onderneming gaan. Hieronder zijn een aantal punten toegelicht inclusief tips.

Salaris verwerking
De salaris verwerking van je personeel is belangrijk om goed bij te houden. Dit om te besparen en geen onnodige kosten te maken op je personeel. Horeca personeel werkt vaak met flexibele uren die goed geregistreerd moeten worden. Een handige oplossing waar veel horeca zaken voor kiezen is een payroll bureau zoals Kolibrie Payroll. Deze nemen de salaris verwerking uit handen. Dit scheelt een hoop werk en hierdoor kan je meer focussen op het ondernemen zelf.

Belasting
Het kan heel logisch klinken, maar iedere horeca onderneming dient ingeschreven te staan bij de KVK. Dit zorgt ervoor dat je gegevens direct doorgespeeld worden naar de belastingdienst. Waardoor je natuurlijk ook belasting moet betalen en een zakelijke rekening moet openen.

Vergunning
Alcoholische dranken schenken in je zaak is niet zomaar toegestaan. Om dit wel te doen heb je een speciale drank- en horecavergunning nodig. Deze moet aangevraagd worden bij de gemeente. Hier komen veel eisen bij kijken, deze vergunning wordt niet zomaar afgegeven door de gemeente. Ben je serieus aan het kijken om een horecaonderneming te starten? Neem contact op met de gemeente voor meer informatie.

Buma/Stemra
Wilt je in de zaak muziek afspelen? Dit is niet gratis. Vele horeca uitbaters vergeten dit aan te geven bij Buma/Stemra. Dit geeft als gevolg dat ze later geconfronteerd worden met een hoge rekening. Ga daarom online naar de website van Buma/Stemra en laat je informeren wat je hiervoor moet regelen. De prijzen hangen samen met de grote van de horeca zaak. Per vierkante meter waar klanten terecht kunnen moet je een bepaald bedrag betalen. Dit geldt ook voor een kansspel automaat. hiervoor moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente.

Terrasvergunning
Heb je bij je locatie ruimte buiten? Dan is het zeker te overwegen om een terras te beginnen. Dit levert in de zomer aanzienlijk meer omzet op. Hiervoor moet ook een vergunning aangevraagd worden. Doe dit op tijd zodat je tijdig kan opengaan indien het mooi weer is.

Financieren van een auto

Wilt u een auto financieren, bijvoorbeeld omdat u geen tijd heeft gehad om daar voor te sparen en is geld lenen noodzakelijk? Is uw auto onlangs kapot gegaan en heeft u een auto nodig om bijvoorbeeld naar uw werk te komen? Dan is het wellicht een goed idee om een autofinanciering af te sluiten, voor een nieuwe auto die u wilt kopen. U zorgt er op die manier voor dat u de auto al direct kunt rijden, terwijl u vanaf dag 1 gaat betalen voor de auto. U kunt met een autolening als het ware achteraf sparen, terwijl u veel plezier heeft van uw nieuwe aankoop.

Autofinanciering bij de dealer

Op het moment dat u de auto wenst te financieren kunt u eenvoudig kiezen voor een autofinanciering bij de dealer. Houd er in ieder geval rekening mee dat dit over het algemeen niet de meest voordelige optie is. De rente ligt er vaak aan de hoge kant en ook de voorwaarden zijn niet altijd optimaal. Krijgt u bij de autodealer een lening aangeboden? Neem de voorwaarden dan mee naar huis en vergelijk die in ieder geval met de autofinanciering die u bij een bank af kunt sluiten, bijvoorbeeld in de vorm van een persoonlijke lening.

Persoonlijke lening afsluiten

Gaat u een nieuwe auto kopen en wilt u die financieren? Dan is de persoonlijke lening het overwegen in ieder geval waard. Dit is een leenvorm waarbij u kiest voor een vast bedrag dat u wilt lenen, een vaste rente tijdens de gehele looptijd en een looptijd die past bij de levensduur van de auto. U kunt op een heel duidelijke manier zorgen voor een financiering van de auto. U bent er zeker van dat u de auto in een aantal jaren af zal betalen, waardoor u niet in de financiële problemen zal komen.

Looptijd van de autolening

Zorg er in ieder geval voor dat de looptijd van de autolening goed past bij de levensduur van de auto, of de periode waarin u gebruik wilt maken van de nieuwe wagen. Bent u van plan om de auto 4 jaar lang te gebruiken? Kies een looptijd die daar goed bij past, om te voorkomen dat u nog voor de auto dient te betalen op het moment dat u al een nieuwe heeft. U zorgt er op die manier bovendien voor dat u een nieuwe autofinanciering af kunt sluiten om tegen die tijd een nieuwe auto aan te schaffen.

Rente en aflossing

Houd er rekening mee dat een autofinanciering uit twee verschillende onderdelen bestaat, een stukje rente en een stuk aflossing. Leent u bijvoorbeeld €10.000, met een looptijd van 4 jaar? Dan dient u ieder jaar €2.500 af te lossen, waardoor u maandelijks iets meer dan €200 aan aflossing betaalt. U dient de rentekosten daar bij op te tellen, al zullen die afnemen naarmate u meer heeft afgelost op de financiering van de auto. U kunt de maandlasten voor een autofinanciering berekenen op basis van deze twee elementen, zodat u weet wat het kost om de nieuwe auto te kunnen rijden.

De guldencoin

Nederland ziet gulden verschijnen in digitale vorm

Onze Nederlandse Gulden verloren we in 2002, maar we kregen er de euro voor terug. Niet iedereen is even gecharmeerd van de euro, maar ook met onze oude Nederlandse Gulden was het wel eens hommeles. Dat ligt meer aan het geldsysteem dan aan de valuta, maar een zeer goed alternatief is opgestaan. Guldencoin, digitaal geld vergelijkbaar met Bitcoin, maar speciaal voor Nederland.

Wat is Guldencoin?

Guldencoin is een alternatief op Bitcoin, een vorm van cryptovaluta waarmee we in Nederland weer kunnen betalen met de gulden. Weliswaar in digitale vorm en volledig volgens de standaard van de 21ste eeuw. Guldencoin is volledig decentraal en wordt dus niet beheerd door een bank, overheid of andere financiële instantie. Hierdoor is de waarde volledig afhankelijk van vraag en aanbod en heeft de vrije markt de controle over de valuta. Guldencoin zorgt voor een alternatief op de banken en maakt betalen en accepteren weer eenvoudig. Binnen een uur kan iedereen aan de slag, of je nu guldens wilt accepteren als betaling of als betaalmiddel wil gebruiken.

Starten met Guldencoin

Op het moment dat je hebt gekozen om te beginnen met cryptovaluta, dan kun je eenvoudig met Guldencoin beginnen. Je eerste 100 guldens krijg je namelijk helemaal gratis. Aanvragen kan via de website van Guldencoin. Om te kunnen beginnen met Guldencoin heb je een digitale portemonnee nodig, deze installeer je op je computer. Dit kan via diezelfde website.

Doordat je gratis kunt beginnen en alle informatie tot je kunt nemen kun je spelenderwijs en zonder enige verbonden of verplichte kosten uitvogelen of je daadwerkelijk wilt beginnen met cryptogeld. Guldencoin is een uitstekende start en je kunt er bovendien al mee betalen bij diverse winkels. Denk aan de Subways in Leeuwarden, Kampen en Assen. In Amsterdam kun je al betalen bij cafetaria De Prins.

Welkom in de 21ste eeuw waar we weer een stapje verder gaan. Volledig digitaal betalen en met Guldencoin kun je daar als Nederlander prima mee starten.

10 tips voor beter debiteurenbeheer

Langzamerhand stijgt het water tot aan de lippen bij steeds meer bedrijven. Banken worden steeds minder scheutig met het verlengen van debiteurenfinanciering of een rekening courant. Bedrijven kunnen daardoor steeds minder snel hun rekening betalen wat op dit moment gewoonweg een sneeuwbal effect te weeg brengt. Top prioriteit van elk bedrijf is daarom het debiteurenbeheer.

Meer daarover lees je hier. In minder dan 10 stappen richt je het debiteurenbeheer goed in:

1. Check je overeenkomst en algemene voorwaarden
2. Bevestig leveringen en leg alles goed vast
3. Stuur direct na overschrijding van de betalingstermijn een herinnering
4. Neem 5 dagen daarna telefonisch contact op als nog steeds niet betaald is
5. Maak een duidelijke betalingsafspraak met je klant en bevestig deze
6. Wordt de betalingsafspraak niet nagekomen, stel de klant direct in gebreke met een termijn van maximaal 4 werkdagen
7. Als de klant na het verstrijken van deze termijn nog steeds geen betaling heeft gedaan, bel de klant en geef aan dat je genoodzaakt bent incassomaatregelen te nemen en geef hem nog maximaal 2 werkdagen de kans te betalen.
8. Bevestig dit ook schriftelijk
9. Als de klant na deze termijn nog niet betaald heeft, schakel een incassobureau, advocaat of deurwaarder in.
10. Maak duidelijke afspraken met je incassopartner over de incassoprocedure en wees bereid over te gaan tot een juridisch traject